FORUMS

Forums  Hop To Forum Categories  Discovery Channel  Hop To Forums  Programma's     Hoe kan Discovery zich onderscheiden van Nat Geo
Go
New
Find
Notify
Tools
Reageren
Hoe kan Discovery zich onderscheiden van Nat Geo
 Log in/Join

Afbeelding van Dimitri Bosiers
geplaatst
Het is geen geheim dat beide zenders op een gelijkaardig thema zitten, Nat Geo zijn kwaliteit is echter gezakt met de jaren. Van een zender die vooral mooie documentaires gaf zijn ze vergleden in goedkoop spectakel en programma's met vooral spectakel, special effects

Ik wil het hier hebben over de fouten van Nat Geo omdat Discovery het poteniëel heeft om een mooie en leerzame zender te zijn, maar soms dreig in dezelfde fouten te vervallen. Als Discovery zich hier zou tegen afzetten zouden ze een groot deel van de vroegere NG kijkers naar zich toe kunnen trekken.

Fouten van NG

- te veel militaire programma's
- te veel white flashes en bruske montage.
( het gaat zo ver dat sommige programma's niet veilig zijn voor mensen met epilepsie )
- docuentaires zijn dikwijls bijna inhoudsloos en de clou wordt eindeloos uitgesponnen terwijl de inhoud en beeld hopeloos worden herhaald om zendtijd te vullen.

Kansen voor Discovery

Vermijd militarisctiche programma's
wat kan het ons schelen met welk wapen we elkander in de toekomst gaan vermoorden Frowner

Vermijd geweld en agressie, der is weinig leerzaams in het onglukken en rampen.
Wie die dingen graag ziet kan trouwens terecht op een hele hoop ander zenders die allemaal wel hun rampenshowtje hebben.

Richt je naar werkelijk boeiende en leerzame inhoud.

Streef naar cinematografisch mooi beeldmateriaal dat een rustige kijkervaring oplevert. Het ultieme voorbeeld : Microcosmos

Bijdragen: 1 | Locatie: BELGIUM | Geregistreerd:: 23 October 2009Reageren met citaatDeze bijdrage melden
Afbeelding van Ronald Jacobs
geplaatst Hide Post
Hallo Dimitri Bosiers
Ik ben het helemaal met je eens.
Ik zie ook veel liever 10 programma's helemaal,maar dan weet ik wél hoe alles in elkaar zit,dan één programma waarin 10 onderwerpen in verwerkt zitten en dan van elk onderwerp maar een klein stukje.

Bijdragen: 6 | Locatie: BELGIUM | Geregistreerd:: 02 March 2010Reageren met citaatDeze bijdrage melden
geplaatst Hide Post
+1

Ook: minder explosies, minder gevangenissen en bendeoorlogen.

Mééééér wetenschap, ernst, diepgang.

Bijdragen: 1 | Locatie: BELGIUM | Geregistreerd:: 25 April 2010Reageren met citaatDeze bijdrage melden
Afbeelding van Maxime1234
geplaatst Hide Post
Dat hangt volgens mij ook voor een deel af van de interesse van de kijker. Sommigen zien liever wetenschappelijke programma's, anderen dan weer niet, maar er zijn inderdaad programma's die minder interessant zijn.

Ik vindt het bijvoorbeeld wel eens interessant om te zien hoe wapens werken.

Bijdragen: 2 | Locatie: BELGIUM | Geregistreerd:: 08 May 2010Reageren met citaatDeze bijdrage melden
geplaatst Hide Post
Ook niet overdrijven he, Stephen Hawkings Universe is misschien wel een fantastisch programma(met te weinig afleveringen), maar Whale Wars, Mythbusters en Surviving Disaster zijn dat ook.

Ik heb persoonlijk geen behoefte aan lange documentaires over het graasland van de Oostcongolese Springstaartokapi. Als je echt veel te weten wilt komen over een onderwerp=>Wikipedia.

Ik ben ook geen grote fan van bv. Miami Ink en Biker Build-of, maar als veel anderen dat vinden waarom niet. Ik denk niet dat je al te veel schrik moet hebben om op vtm-niveau te komen. Ik vind wel die reclame waarin uitgelegt wordt dat wetenschap niet voor nerds is enz. ronduit debiel.

Bijdragen: 1 | Locatie: BELGIUM | Geregistreerd:: 14 November 2010Reageren met citaatDeze bijdrage melden